香港睇醫生網首頁
[ 會員#28039 ] venice

想問補牙問題

病患者女 - 33歲

早2年左右本來去洗牙。但醫生發現話有2隻蛀牙但很輕微,佢就話少少既早啲補好。最後左右上顎各補了一隻牙。當時其實我完全感覺唔到自己牙有隆...又冇痛楚....甘冇辦法就信醫生啦~點知過左2個禮拜都覺得好痛...番去問醫生點解~佢話可能我對補牙個種物質敏感。話幫我再換過隻料。但呢排無意發現當初補牙個2隻變銀黑色。
請問係正常定係我又再蛀牙?但用舌尖頂下又唔覺有穿到....最衰係上顎最入既位置, 平時好少留意到,唔知幾時變左色定係本身第2次再幫我補都唔係白色呢…?
希望可以解答!謝謝
Venice你好!感謝你的提問!希望以下解答能夠幫助你。

蛀牙早期不一定會有痛楚,牙齒表面更可能是完整的。如果蛀牙發生在牙縫間,甚至需要靠助一些特別儀器,例如X光片才能察覺。
蛀牙初期,牙科醫生可以在該部份塗上高濃度氟化物,令初期蛀壞的部份得以修復。
當蛀牙惡化並且蔓延至象牙質,牙齒便可能會出現蛀洞,而病人會開始感到不適。假如蛀壞的範圍不大,便可以進行補牙來解决問題。如果範圍較大,更有機會需要靠助鑲製人造牙冠才能修復牙齒。

因此,牙科醫生有些情況下需要替病人補牙來防止蛀牙惡化。假如未能及時處理,牙髓有機會受到細菌感染而引致發炎。牙齒便可能需要根管治療了。
所以牙科醫生若診斷病人患有蛀牙,便會根據蛀牙的嚴重程度向病人建議合適的治療方法,從而令牙齒得到保護。

補牙物料大概分為銀粉金屬物料 (例如 :水銀合金) 及瓷粉牙色物料 (例如 :複合材料、玻璃離子樹脂) 兩大類。不同物料各有不同特性,所以牙科醫生會根據物料硬度、耐磨性、美觀度,而向病人作出適當的建議。
由於銀粉含有水銀,口腔潮濕的環境會導致金屬離子游離。經過一段時間後,補牙物科會因為氧化而變黑。由於蛀牙有時侯也會令到牙齒部份變成黑色,因此,我會建議你盡快安排時間到牙科醫生作臨床檢查,藉以判斷牙齒或物料變黑的原因。

修補蛀牙時,由於清除蛀牙的部份過程會刺激到牙齒組織,少部份病人有機會於補牙後感到短暫不適,牙齒會變得敏感。但請不用擔心,這些不適會隨着時間而減少。但如果不適情況持續或加劇,便可能是牙齒原本的蛀壞部份很深並接近牙髓而引致牙髓炎。這樣便需要盡快約見牙科醫生,接受詳細的檢查,藉以確定是否需要進一步治療,例如根管治療等。

希望我的資訊能夠解開你的困惑。祝你笑口常開,身體健康!
以上資料只供參考,不能作診症用途,
請與家庭醫生查詢並作出適合治療。
如有身體不適請即求診,切勿延誤治療。
若資料有所漏誤,本網及相關資料提供者恕不負責。



Copyright©2024 www.seedoctor.com.hk
All rights reserved