香港睇醫生網首頁
[ 會員# ] Bonnie

記得訓覺發過嘅夢

病患者女 - 24歲

由我幾歲開始就已經記得夢過啲咩夢,每次發夢都好似睇緊電影咁,自己就係電影入面,有時連細節都會記得,夢有時會開心,亦會有惡夢,有正常嘅,有天馬行空嘅,甚至連續劇都有,有啲夢會重複。有時會發開口夢,發夢喊緊,喊到個人醒左都仲喊緊;發夢郁隻手,現實都會郁隻手,仲試過整親。
究竟我有咩病呢?洗唔洗睇醫生?要睇咩科醫生?
鄧萬豪醫生回覆:
 10/5/2017
Bonnie,你好!

多謝你的提問,讓我逐點回應吧。

1. 你所提及的夢,其實是關於睡眠,這正是精神科醫學的專業範疇。

2. 每個人在睡眠中都會發夢,大概一晚 5-6 個。發夢的時間,其實是大腦由深層睡眠期進入"快速動眼睡眠" (Rapid-eye movement sleep),這時候腦部活動會比較頻繁,所以會有十分"精彩"的內容。

3. 但是人不會每一個夢都會記得,通常只會記得剛剛睡醒前的夢。若你記得很多夢,很可能是你常常在發夢時醒過來。

4. 在發夢時,會手舞足蹈或發開口夢,可能是患上"快速動眼睡眠行為失調症" (REM-sleep behaviour disorder)。一般來說,當人進入"快速動眼睡眠"時,全身的肌肉都會完全放鬆,正常不會說話或動手腳。

5. 若果情況輕微的話,只要注意睡眠安全便可,如用枕頭或厚布包裹床板和牆壁,避免受傷。但若情況嚴重,時時弄傷自己或枕邊人,就要盡快向醫生求醫。當然,這時候亦要考慮其他嚴重疾病,如睡眠窒息症或癲癇症。

希望可以解答你的問題。謝謝。

鄧萬豪醫生
精神科專科醫生
以上資料只供參考,不能作診症用途,
請與家庭醫生查詢並作出適合治療。
如有身體不適請即求診,切勿延誤治療。
若資料有所漏誤,本網及相關資料提供者恕不負責。
其他醫務信箱回覆
發出提問使用細則
為確保能有效率的發揮信箱回應功能 
醫務信箱暫只限接受已登記會員提問
如欲咨詢相關專業醫護之意見 
敬請先登記成為會員,謝謝支持!
會員登入
電郵:
密碼:
記住密碼 
Copyright©2024 www.seedoctor.com.hk
All rights reserved